Zawieszenie firmy jako sposób na przetrwanie wakacji

Kategoria: Firma z głową

20 cze 2013

Zawieszenie działalności jako sposób na przetrwanie wakacji

W czasie wakacji spadają obroty wielu firm, którym nie jest po drodze z sezonem turystycznym. Jeśli poziom ich przychodów zmaleje poniżej akceptowalnej granicy, warto pomyśleć o zawieszeniu działalności.

To świetne rozwiązanie na okres wakacyjnej posuchy.

Na zawieszenie działalności może zdecydować się każdy przedsiębiorca, który nie zatrudnia pracowników. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku spółek. Kluczem do prawidłowej interpretacji przepisów jest poprawne rozumienie definicji pracownika w tym znaczeniu. Jest to osoba, która pozostaje z pracodawcą w stosunku pracy. Pracownicy zatrudnieni w oparciu o umowę zlecenie nie spełniają tego warunku. Oznacza to, że zatrudnianie osób na takich zasadach w żaden sposób nie wpływa na możliwość zawieszenia działalności.

Maksymalny okres zawieszenia działalności firmy to dwa lata, zaś minimalny – 30 dni.

Dzięki temu mogą z niego skorzystać zarówno firmy, które wpadły w poważne tarapaty finansowe, jak i takie, dla których prowadzenie działalności przestało być opłacalne na przykład ze względu na przerwę wakacyjną. Po upływie okresu zawieszenia, firma wraca do działalności na dawnych zasadach. Zawieszenie działalności jest proste i bezproblemowe. Wystarczy złożyć wniosek we właściwym miejscowo oddziale CEIDG. Jeśli zawieszenie ma dotyczyć spółki, osobny wniosek musi złożyć każdy z jej członków.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.