Wytyczne dla nowej marki

Kategoria: Strategia produktów

6 sie 2010

Stworzenie nowej marki jest sprawą dość skomplikowaną. Kreowanie marki cieszącej się popularnością to jeszcze większe wyzwanie. Myli się ten, kto uważa, że wystarczy dobry pomysł. Od pomysłu do realizacji planów czeka nas wiele zawiłości. Niejednokrotnie okazuje się, że fantastyczna koncepcja na biznes czy produkt nie znajduje pokrycia w rzeczywistości. Przedarcie się przez konkurencję i zdobycie uznania klientów wymagają wiele cierpliwości i poświęceń. Sukces nie jest tu przypadkiem, osiąga się go w drodze długoletniej pracy.

Wielu kojarzy markę przede wszystkim z nazwy. Jednak należy pamiętać, że najważniejszym aspektem jest tu sam towar czy usługa, jakie kryją się pod tą nazwą. Dlatego zakładając firmę powinniśmy wybrać niszę, w której najłatwiej będzie nam osiągnąć sukces. Oryginalne, aczkolwiek potrzebne usługi czy też ekskluzywne towary to szansa na wybicie się z tłumu innych. Dopiero, kiedy to zaplanujemy i uzyskamy licencję na sprzedaż bądź świadczenie usług możemy zacząć zastanawiać się nad tym, jak wypromować markę. Przyda nam się tu kilka podstawowych wskazówek.

Wymyślenie chwytliwej nazwy nie jest wcale dobrą zabawą, lecz ciężkim orzechem do zgryzienia – zwłaszcza, jeśli zajmuje się tym laik, a nie specjalista od kreowania wizerunku firmy i jej produktów. Podobnie jest z symbolem, tak zwanym logo firmy. Muszą one być charakterystyczne i łatwe do zapamiętania. Jednocześnie za wszelką cenę należy się postarać, aby nie kojarzyły się z inną marką. Żeby nazwę można było szybko zapamiętać, powinna być w miarę krótka i prosta do pisania oraz przeczytania. Byłoby dobrze, gdyby odnosiła się do rodzaju towaru, którym handlujemy lub wykonywanych przez nas usług. Mimo wszystko, powinna być elastyczna tak, by w razie potrzeby można było rozszerzyć jej zasięg na nowe produkty. Ostatecznym wymogiem jest rejestracja nazwy tak, by była chroniona prawnie. Dobra marka dba o swoje własności i nie pozwoli, by ktoś wykorzystywał jej nazwę.

Obowiązkiem każdej szanującej się firmy jest dbałość o klienta. Żeby móc wypuszczać na rynek wyłącznie produkty najwyższej jakości, trzeba odważyć się na kosztowne inwestycje. Jest to rzeczywiście spory wkład finansowy, lecz na dłuższą metę staje się to bardzo opłacalne. Żeby marka była pozytywnie kojarzona będzie trzeba stanąć na głowie, by nasz towar był odpowiednio wyselekcjonowany i dopasowany do wymagań klientów. Do tego niezbędna jest reklama o szerokim zakresie trafiająca do jak największej liczby odbiorców. Takie połączenie sprawi, że nazwa lub logo marki będą dobrze przyjmowane przez klientów.

Co nam to daje? Marka jest powszechnie znana i rozpoznawana przez społeczeństwo. Im więcej osób o niej wie, tym więcej sięgnie po jej produkty, dzięki czemu po czasie stanie się prestiżowa. Nasze artykuły nie mogą być imitowane, bo chroni nas prawo. Dzięki prawidłowo przeprowadzonej akcji promocyjnej ludzie sięgają po produkty lub usługi, gdyż znają je lepiej od innych. Jak widać, choć wymaga to wysiłku, wykreowanie dobrej marki jest opłacalne.

1 odpowiedź do wpisu Wytyczne dla nowej marki

Avatar

Arczi

17 sierpnia 2010 o godz. 13:53

Bardzo ważne jest ustalenie konkretnego profilu marketingowego marki. Musi się ona wiązać z jakimś trwałym przekazem, kojarzyć się zawsze z pewnymi, tymi samymi wartościami, tak aby klient mógł się przyzwyczaić.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.