Wzrost nakładów na reklamę internetową w 2013

Kategoria: Strategia produktów

6 cze 2013

Wzrost nakładów na reklamę internetową w 2013Eksperci przewidują, że w 2013 roku aż 910 milionów złotych polskie firmy wydadzą na promocję w internecie. Reklamodawcy wreszcie zrozumieli, że muszą dotrzeć do konkretnego użytkownika i potencjalnego klienta.

Przedsiębiorcy zamierzają wydać na SEM i SEO w tym roku sporo, ale mają ku temu całkiem logiczne powody. E-reklama umożliwia trafienie bezpośrednio do wybranej grupy użytkowników, a taki jest właśnie cel większości reklamodawców. Biorąc pod uwagę dane za ostatnie lata, np. 2011 rok, kiedy wzrost wydatków na e-reklamę wynosił 7 proc., a udział SEM podskoczył do 35 proc., to w ubiegłym roku wydano na marketing w wyszukiwarkach aż 750 mln zł. Ze względu na pewną dynamikę, która pojawiła się pod koniec 2012 roku, można przypuszczać, że w następnych miesiącach na SEM i SEO polscy przedsiębiorcy wydadzą nawet 910 mln zł.

Według ekspertów jest to pierwszy od długiego czasu rok, w którym reklama internetowa będzie mogła wzmocnić pozycję lidera w wydatkach na promocję. Ważnym zjawiskiem jest wzrost udziału zapytań wysyłanych do wyszukiwarek z urządzeń mobilnych. Ostatni czas pokazuje też, jak dobrze radzi sobie reklama video i mobile, więc można przypuszczać, że będziemy świadkami ich dalszego rozrostu. Istotne jest również to, że klienci zaczęli już poważnie traktować możliwości e-reklamy i SEO staje się jedną z ważnych inwestycji firmy.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.