Informacje z rynku sprzedaży towarów i usług
Kategoria: Strategia produktów
2 lis 2010Agencje reklamowe powstały po to, jak mówi ich nazwa, żeby reklamować. Nie ważna jest branża i produkt, ludzie zatrudnieni w takiej agencji potrafią wymyślić kampanie dla wszystkiego, co im się zleci. Wszystko zależy tylko od zasobności portfela klienta. Im więcej ma do wydania na zareklamowanie swojego produktu czy usług tym kampania reklamowa szersza i bardziej widoczna.
Rodzaj kampanii uwarunkowany jest oczywiście od produktu i od wielkości jego rynku zbytu. Inaczej reklamuje się proszek do prania, którego używa prawie każdy, a inaczej np. specjalistyczny klej stolarski. Pracownicy agencji poprowadzić mogą produkt od samego jego wyprodukowania, kiedy jeszcze nie pojawił się na rynku. Doradzą, albo sami wymyślą opakowanie i jego etykietę, a często też jego nazwę. Wszystko zależy od tego, czego od nich będziemy wymagać.
Najprostszą formą reklamy i chyba najtańszą jest wydrukowanie ulotek lub folderów reklamowych. W dobie drukarek laserowych każda firma może stworzyć to sama, ale na pewno agencja reklamowa zrobi to bardziej profesjonalnie. Folder będzie przejrzysty i czytelny, klienci bez trudu znajdą w nim ważne dla niego dane. Wymyślone też jest zazwyczaj hasło reklamowe promujące dany produkt. W zależności od rodzaju produktu takie materiały zostawia się w określonych miejscach. Jeśli jest to wspomniany klej to takie ulotki zostawia się tylko w hurtowniach budowlanych i w sekretariatach firm stolarskich. Jeśli są to ciastka to warto przejechać się po hurtowniach i małych sklepach lub zostawiać ulotki w skrzynkach pocztowych.
Podobne do tych ulotek i folderów można też zamieścić ogłoszenia w prasie, bogatszy klient może też wykupić powierzchnie reklamowe na ulicach miast. Kolejnym etapem kampanii reklamowej prowadzonej przez agencje będzie wymyślenie na podstawie tego, co już jest stworzone spotu radiowego lub telewizyjnego. Dziś ważna jest także reklama w internecie, o której nie można zapomnieć. Prowadzący firmę budowlaną powinni w swoich folderach reklamowych umieszczać zdjęcia obiektów, które zbudowały. Jeśli nie mają takiej dokumentacji agencja reklamowa zajmie się tym zatrudniając fotografa, który zrobi wymagane zdjęcia, a graficy zajmą się odpowiednią obróbką tak, by nawet mało atrakcyjne miejsca były miłe do oglądania.
O wyższej nad innymi atrakcyjności naszej firmy mogą decydować niuanse. Ważne są tzw. materiały reklamowe, którymi obdarowuje się swoich klientów. Tym także zajmie się agencja. Zazwyczaj są to wizytówki, długopisy, kalendarze ścienne i notatniki, koszulki czy kubki, a także świąteczne życzenia na papierze firmowym. Kiedy mamy w firmie samochody służbowe warto na nich umieścić naklejki z logo firmy i numerem telefonu. Kiedy inni kierowcy stoją z nami w korkach na pewno zapamiętają nazwę firmy i nawet jeśli w danym momencie nie jest im ona potrzebna z czasem przy półce sklepowej czy szukaniu jakiejś usługi może się ona im przypomnieć i sięgną po nasz produkt czy usługę.
inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.
Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.
Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.
Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.