Perfekcyjny biznesplan bez stresu

Kategoria: Firma z głową

18 lip 2013

Biznesplan stanowi dziś podstawę do przyznania dotacji na działalność. Jednocześnie jest pomocny dla przedsiębiorcy: zawsze wskazuje drogę rozwoju, którą zamierza się dążyć. Jak go napisać?

Sporządzając dobry biznesplan, warto włożyć w niego nieco wysiłku, który później się opłaci. Niestety trudno jest mówić w tym przypadku o jednym, uniwersalnym wzorze. W zależności od tego, komu przedstawiamy swój biznesplan, musimy nieco zmieniać jego budowę. Można jednakże wyznaczyć pewną stałą kanwę, na której można zbudować całkiem przyzwoity biznesplan.

Jednym z jego stałych elementów jest streszczenie pomysłu na biznes. Piszemy je na końcu, choć umieszczamy na początku. Jest to zbiór wszystkiego, co najważniejsze w naszym pomyśle. Stanowi coś na kształt wizytówki całego dokumentu i powinno zachęcać do dalszego czytania.

Kolejnym stałym punktem jest charakterystyka przedsiębiorstwa – chodzi o takie dane, jak nazwa, dane teleadresowe, profil działalności, krótką charakterystykę właścicieli. Dalej musi dojść do charakterystyki przedmiotu naszej działalności gospodarczej. Opisujemy więc nasz produkt czy usługę, to jak są one wykonywane, a także jak wypadają na tle konkurencji.

W biznesplanie nie może też zabraknąć opisu zarządzania i struktury kadry pracowniczej. Należy dokładnie opisać także rynek, na którym zamierzamy działać, jak również konkurencję i wszystkie akcje marketingowe. Ważny jest harmonogram realizacji planu i analiza finansowa.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.