Oxford English Dictionary już tylko w sieci

Kategoria: Newsy

7 wrz 2010

Oxford English DictionaryKról wśród słowników „Oxford English Dictionary” zakończył swoją kadencję. Koronę oddał swojej wersji elektronicznej. To co nieuchronne właśnie stało się faktem.

Wydawnictwo Oxford Uniwersity Press zapowiedziało, że nie przewiduje już wznawiania kolejnych edycji „Oxford English Dictionary”. Skoro skapitulowała prawdziwa ikona wsród słowników, można przypuszczać, że podobny los już wkrótce spotka inne wydawnictwa. A wszystko przez dynamiczny rozwój technologiczny, w wyniku którego drukowane egzemplarze przekładane są na ich wersje elektroniczne.

Szokujące jest to, że Oxford postanowił wycofać się z rynku tak szybko. Słownik „OED” ma długą historię (pierwszy ukazał się 1928 roku) i przez ten czas wypracował sobie niezachwianą pozycję w starciu z innymi wydawnictwami. Świadczy o tym fakt, że w ciągu ostatnich 21 lat sprzedało się 30 tysięcy jego 20-tomowych zestawów. A od kiedy w 2000 roku firma wprowadziła ten słownik on-line zyskał on równie dużą popularność, mimo sporej ceny za roczny dostep. I to przeważyło o rezygnacji z jego papierowej wersji. Tradycję będzie można znaleźć teraz jedynie w antykwariatach, które póki co opierają się nowoczesności.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.