Google – historia marki

Kategoria: Strategia produktów

1 paź 2010

Google - historia marki

Czy ktoś wyobraża sobie dzisiejszy internet bez przeglądarki Google? Raczej niewielu, ponieważ flagowego produktu tej firmy, czyli właśnie przeglądarki, używa prawie każdy, kto posiada połączenie z internetem.

Oczywiście Google Inc. to nie tylko przeglądarka, ale i inne, równie popularne produkty tej amerykańskiej firmy, która działa na rynku od września 1998 roku. Oferta Google Inc. to poczta Gmail, oprogramowanie do przeglądania plików graficznych i menadżer zdjęć cyfrowych Picasa, program lokalizacji obiektów Google Maps i Google Earth. Do tego Google Desktop do przeszukiwania plików oraz serwisy reklamowe AdWords i AdSensee. Firma Google razem z gigantem, jakim jest Microsoft trzymają w garści cały rynek związany z branżą komputerowo- informatyczną.

Pomysłodawcy i założyciele firmy to, robiący na Uniwersytecie w Stanford w Kalifornii doktorat, dwaj przyjaciele Rosjanin Siergiej Brin i Amerykanin Larry Page. Obaj, gdy wdrażali firmę na rynek, mieli po 25 lat. Nazwa firmy powstała w wyniku błędu w zapisie, jaki popełnił Page. Początkowo nazwa brzmiała „googol”, czyli skrót od zapisu dziesiętnego jedynki i stu zer.

Firma od początku radziła sobie nieźle, ominął ją kryzys finansowy, a w 2004 roku weszła na giełdę amerykańską. Z czasem też zaczęła przejmować mniejsze firmy i produkty internetowe, najbardziej znane to serwis internetowy YouTube i edytor tekstu Writely. Wyszukiwarka wykrywa strony nas interesujące w wybranym dla nas języku, kiedy szukamy stron wystarczy w wyszukiwarce po nazwie Google wpisać symbol, skrót literowy danego kraju, i tak dla Polski – pl, dla Wielkiej Brytanii – uk, a dla Niemiec – de.

Najbardziej znany produkt, czyli właśnie wyszukiwarka Google była studenckim projektem obu panów opracowanym w 1996 roku. Polega ona na tym, że przeglądarka wartościuje za pomocą wzoru matematycznego opracowanego przez Larry’ego Page’a ważność stron na podstawie linków kierujących do nich. W bazie Google znajduje się ponad bilion stron www.

Rysą na działalności firmy Google na świecie, która jest ciągle oprotestowywana to jej pojawienie się na rynku chińskim. Z chęci wielkiego zysku właściciele zgodzili się na wprowadzenie w wyszukiwarce cenzury, która uniemożliwia żyjącym w państwie komunistycznym mieszkańcom dostęp do całej zawartości internetu. Głównie chodzi tu o blokowanie stron, które mówią o prawach człowieka, wolności Tybetu i Tajwanu.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.