Gala SUPERBRANDS 2013

Kategoria: Newsy

6 gru 2013

Superbrands 2013Superbrands jest jedyną organizacją na świecie promującą ideę brandingu przez identyfikację oraz nagradzanie i prezentację studiów marek, które osiągnęły sukces, dzięki unikalnym korzyściom, jakie mogą zaoferować. Organizacja ta sięga swoimi korzeniami roku 1994, kiedy to w Wielkiej Brytanii powstał projekt mający na celu uhonorować te marki, które wywierają na konsumentów najbardziej znaczący wpływ. W 1997 roku inne państwa również postanowiły wykorzystać tę ideę, a w roku 2000 projekt rozszerzono także o marki działające w sektorze business-to-business.

Obecnie, organizacja ta działa w 87 krajach na świecie. W czasie swojego życia opublikowała ponad 12,5 tys. Studiów przypadku działania poszczególnych marek. W Polsce organizacja prowadzi projekt od roku 2005. W tym czasie odbyło się siedem edycji projektu Superbrands oraz cztery Busiess Superbrands, a nagrody przyznano ponad 200 laureatom.

Superbrands wyróżnia się przede wszystkim tym, że ocenie poddawana jest sama siła wizerunku danej marki, a nie produkt czy firma lub jej wartość. Ponadto oceniane są wszystkie marki działające na rynku – nie tylko zgłoszone do konkursu. Warto też zwrócić uwagę na to, że są to obecnie jedne z największych badań konsumenckich jakie są prowadzone. Prób badawcza wynosi 15 000 tys. Osób.

Tegoroczna Gala Finałowa VII edycji Superbrands miała miejsce 5 kwietnia 2013 roku. Byli na niej obecni przedstawiciele wszystkich najsilniejszych marek biznesowych i konsumenckich działających w Polsce. Oprócz statuetek Superbrands i Business Superbrands, w tym roku przyznano także nagrody Created in Poland Superbrands. Nagrodami tymi były nagradzane marki, które powstały, rozwijały się oraz były wytworem polskiej myśli brandingowej. Oprócz tego wręczono także nagrodę honorową, która trafiła w ręce reżysera Andrzeja Wajdy. Ponadto w tym roku przyznano również nagrodę Culture.pl Superbrands, którą uhonorowano Tomasz Stańko za aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicami kraju.

The Superbrands Ltd. przyznawała dyplomy oraz statuetki na podstawie oceny marek przez członków Rady Marek, a także biorąc pod uwagę badania konsumenckie przeprowadzone na grupie 15 000 osób. Podczas oceniania była brana pod uwagę przede wszystkim wysoka rozpoznawalność marki oraz jej wizerunek.

Nagrodę Created in Poland Superbrands odebrało 21 marek. Nagrody Superbrands i Business Superbrans wręczono natomiast przedstawicielom 27 marek. Honorową nagrodę przyznaną za „tworzenie ikon, swoistych marek, w których wszyscy się odnajdujemy i przez które my, Polacy, jesteśmy rozpoznawani na całym świecie oraz za odwagę do rozrachunku z mitami narodowej wyobraźni” wręczono najwybitniejszemu polskiemu reżyserowi – Andrzejowi Wajdzie. Warto przypomnieć, że w latach ubiegłych otrzymali ją m.in. Jerzy Buzek, Lech Wałęsa, Leszek Balcerowicz oraz Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Nagroda Culture.pl przyznana została Tomaszowi Stańko, kompozytorowi muzyki jazzowej, teatralnej i kinowej, który jest także znakomitym trębaczem. Wszyscy obecni na gali mogli podziwiać kunszt muzyka w artystycznej części gali. Na koniec przedstawiono także wydanie Albumu Superbrands na rok 2013, który jest przez niektórych niejednokrotnie nazywany „biblią brandingu”.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.