Facebook traci na wartości

Kategoria: Newsy

12 wrz 2012

Facebook traci na wartościKażdy kto myślał, że po wspaniałym debiucie na giełdzie spadek cen akcji Facebooka to tylko przejściowe kłopoty, był w błędzie. Z miesiąca na miesiąc kurs traci na wartości, a za akcje portalu można zapłacić o połowę mniej niż na starcie, czyli niecałe 20 dolarów. Porażka Facebooka okazuje się więc tak wielka, jak jego spektakularny sukces.

Choć użytkownicy portalu ciągle zasilają jego szeregi, a jego popularność nie słabnie – obecnie z portalu aktywnie korzysta 950 mln użytkowników, Facebook jako marka nie okazał się tak silny, jak chciałby tego jego założyciel. Mark Zuckerberg ma świadomość, że spadki wiążą się ze stałą inwestycją w kadrę, ale i tak jest rozczarowany tak niskimi notowaniami i opracowuje strategię, dzięki której jego społecznościówka będzie atrakcyjna dla inwestorów. Sęk w tym, że musi ich czymś przyciągnąć. Co jest największym wabikiem w mediach XXI wieku? Reklamy!

Problem polega jednak na tym, że reklamy, które wyświetlają się stacjonarnym użytkownikom Facebooka, są nieskuteczne i generują mały ruch. szansę dla nich Zuckerberg upatruje więc w aplikacji mobilnej. Jego plan jest taki, by na telefonach zarobić więcej niż na komputerach, i nie chodzi tu wcale o produkcję pod własną marką, ale o efektywniejsze scalenie reklamy z telefonią komórkową. Komórki i smartfony to nowa przestrzeń, na której chce się wykazać twórca portalu. Czy z sukcesem? Jeśli mu się nie uda, atmosfera sukcesu wokół Facebooka pęknie jak mydlana bańka.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.