Budowanie dobrej marki

Kategoria: Strategia produktów

6 sie 2010

Budowanie marki jest rzeczą skomplikowaną, gdyż we współczesnym świecie coraz trudniej jest się wyróżnić. Marka to nie tylko produkt i jego plastyczna wizualizacja, ale także koncepcja, którą klienci kojarzą z oferowanymi produktami. To emocje i korzyści, które ludzie z nią wiążą. Żeby marka odniosła sukces, musi mieć dobrą reputację i grupę stałych odbiorców.

Pierwszą rzeczą w procesie budowania marki jest jej zdefiniowanie. Trzeba ustalić, do kogo jest skierowana. Kolejną istotną sprawą jest logo. Zarówno nazwa, jak i obraz powinny być łatwe do zapamiętania, a więc proste, wyraziste i bez zbędnych dekoracji. Przekaz słowny powinien być nie dłuższy niż sześć do siedmiu słów, a kolory kontrastowe.

Aby marka została zauważona, musi być dobrze widoczna. Nie trzeba od razu wydawać ogromnych pieniędzy na billboardy, można zacząć od przygotowania odzieży (na przykład kurtek, koszulek, czapeczek), kubków, długopisów i innych gadżetów, które będą używane przez pracowników firmy. Mogą być one rozdawane jako gratisy do większych zamówień lub jako nagrody w programach lojalnościowych i konkursach. Ważna jest także reklama. Nie tylko w mediach, takich jak prasa czy radio, ale także ulotki. Dotarcie do potencjalnych klientów ułatwi również uczestnictwo w targach branżowych. Jeżeli pozwala na to budżet, dobrym pomysłem jest sponsoring. Na początek może to być fundowanie nagród na lokalnych imprezach i festynach. W obecnych czasach, gdy internet staje się podstawowym źródłem wiedzy i informacji dla coraz większej grupy ludzi, warto mieć go za swojego sprzymierzeńca w walce o klientów. Podstawą jest założenie własnej strony internetowej, aby do firmy mogli dotrzeć także odbiorcy spoza regionu. Na stronie powinny znaleźć się aktualne oferty i promocje, jak również kalendarz imprez, w których firma weźmie udział. Należy także pamiętać o umieszczaniu nazwy i loga marki w podpisach pod wysyłanymi mailami.

Cały czas na uwadze trzeba mieć opinie klientów, dlatego dobrym rozwiązaniem jest przeprowadzanie ankiet, mających na celu dokładne poznanie ich opinii i preferencji. Świetną ku temu okazją są tak zwane „dni otwarte”, podczas których klienci mają sposobność do zapoznania się z ofertą i zadawania pytań.

Budowanie marki to proces wymagający wiele pracy, nakładów finansowych i cierpliwości. Specjaliści szacują, iż proces ten trwa przeciętnie około 6 lat, dlatego nie należy zniechęcać się początkowym brakiem widocznych rezultatów.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.