Banki wprowadzą nową usługę Hal-Cash

Kategoria: Newsy

21 paź 2010

Banki wprowadzą nową usługę Hal-CashKilka miesięcy zajmie bankom wprowadzenie nowej usługi. Zdecydowanie więcej czasu będą potrzebowały one na przekonanie do nowych rozwiązań polskiego społeczeństwa.

Mimo tak dynamicznego rozwoju nowych technologii, Polacy wciąż wykazują ograniczone zaufanie do banków. Boimy się nowych rozwiązań, które w znaczny sposób ułatwiają funkcjonowanie. Wystarczy wspomnieć choćby o tym, że ok. 30 proc. Polaków nie ma konta bankowego, a pod dużym znakiem zapytania stoi powodzenie nowej usługi Hal-Cash.

Choć mamy już XXI wiek Polacy wciąż wolą obracać gotówką, niż wykonać np. przelew internetowy. Co więc stanie się, jeśli banki zaproponują im przelewy na komórkę? Bez dobrej reklamy to posunięcie może wydawac się dość ryzykowne. Decyzja jednak zapadła i część banków już za kilka miesięcy uruchomi nową usługę. Będzie ona polegała na tym, że pieniądze będzie można wypłacić z bankomatu nie posiadając ani karty, ani nawet konta.

Jak to możliwe? Wystarczy, że użytkownik telefonu komórkowego otrzyma przelew na swój numer telefoniczny. Następnie na klawiaturze bankomatu wystuka kolejno swój numet telefonu, kod PIN otrzymany od nadawcy i kod PIN wygenerowany przez system i przesłany sms-em. Po wykonaniu tych kroków z bankomatu wysunie się plik banknotów. Proste?

W teorii tak. W rzeczywistości bankowcy mogą mieć spory problem z utrzymaniem takiej usługi, jeśli ta nie chwyci od początku. Kiedy jednak Polacy dostrzega w niej szybszą i tańszą alternatywę dla choćby przekazów pieniężnych, banki będą mogły mówić o sukcesie.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.