Apple wciąż najcenniejszą marką świata

Kategoria: Top 10

23 maj 2013

Aplle najcenniejszą marką na świecieApple nie schodzi z piedestału. W rankingu najcenniejszych marek świata jest ciągle na prowadzeniu i nie daje się wyprzedzić innym. Obecnie wartość marki spod znaku nadgryzionego jabłka szacuje się na 185 mln dolarów. Choć to wynik imponujący, z pewnością nie wszystkich zadowala. Głównie dlatego, że w stosunku do ubiegłego roku marka zanotowała tylko 1-procentowy wzrost.

Mimo tego wciąż jest liderem ze sporą przewagą. Za nią, drugie miejsce w rankingu BrandZ Top 100 za 2013 rok, zajmuje Google. Choć wyceniany jest na sumę mniejszą o 70 mln dolarów od zwycięzcy, gigant z Mountain View wpadł w tendencję wzrostową. Zanotował 5-procentowy wzrost wartości. Na silnej, trzeciej pozycji znajduje się firma IBM. Mimo spadku wartości o 3 procenty, do Google’a niewiele jej brakuje. Wyceniana jest na 112 mln dolarów.

Choć w całym rankingu przeważają firmy z branży technologicznej, do pierwszej dziesiątki, poza już wymienionymi, wszedł tylko Microsoft i zajął 7 pozycję z wynikiem 70 mln dolarów.

Poza podium, ale w ścisłej czołówce, znalazły się także marki, takie jak: McDonald’s i Coca-Cola, AT&T, Marlboro, Visa oraz China Mobile. W Top 10 najwyższy wzrost wartości marki – 46 procent – zaliczyła Visa. W pierwszej dziesiątce największy, 9-procentowy spadek wartości, jest udziałem firmy Microsoft.

TOP 10 najbardziej wartościowych marek na świecie w 2013 roku:

  1. Apple – 185 mln dol.
  2. Google – 114 mln dol.
  3. IBM – 112 mln dol.
  4. McDonald’s – 90 mln dol.
  5. Coca-Cola – 78 mln dol.
  6. AT&T – 75 mln dol.
  7. Microsoft – 70 mln dol.
  8. Marlboro – 69 mln dol.
  9. Visa – 56 mln dol.
  10. China Mobile – 55 mln dol.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.