Antyreklama McDonald’s w Stanach Zjednoczonych

Kategoria: Newsy

15 wrz 2010

Antyreklama McDonald's w Stanach ZjednoczonychStany Zjednoczone to kraj który charakteryzuje się największą otyłością wśród społeczeństwa. Obecnie problemy ze znaczną nadwagą ma 20 proc. Amerykanów. Jednak Światowa Organizacja Zdrowia prognozuje, że zjawisko będzie się powiększać i liczba osób otyłych wzrośnie do 2030 roku do 41 proc.

Na taki stan rzeczy bez wątpienia ma wpływ styl życia mieszkańców USA, a w szczególności niewłaściwe odżywianie. I specjaliści problemu dopatrują się w fast foodach, których w USA jest najwięcej na świecie. W samym Waszyngtonie znajduje się najwięcej restauracji firm McDonald’s, KFC i Burger King na milę kwadratową. Częste jedzenie w barach szybkiej obsługi powoduje wzrost cholesterolu, skoki ciśnienia – a to już łatwa droga do chorób serca, na które umiera coraz więcej Amerykanów.

Dlatego lekarze z Waszyngtonu zasiadający w Komitecie Lekarzy na rzecz Medycyny Odpowiedzialnej postanowili uświadamiać społeczeństwo o ryzyku związanym ze złym żywieniem. Przygotowali w tym celu kampanię społeczną, która jednocześnie jest brutalną antyreklamą firmy McDonald’s. Widzowie na ekranie swoich telewizorów mogą zobaczyć sytuację, w której kobieta pochyla się nad martwym mężczyzną. Przyczynę śmierci sugeruje nadgryziony trzymany przez niego hamburger. Cały obrazek podsumowuje sprytnie zmodyfikowane hasło reklamowe restauracji. „I was lovin’ it” zamiast „I’m lovin’ it”. To jednoznaczne uderzenie w konkretny koncern gastronomiczny.

Na razie nie znane jest stanowisko firmy odnośnie prawnego rozstrzygnięcia tej sytuacji.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.