Co szwankuje w polskich firmach?

Kategoria: Newsy

17 lis 2010

Problemy polskich firmCo trapi polskie firmy? Najbardziej oczywista odpowiedź to „biurokracja”. Jednak z raportu Deloitte wynika, że nie tylko z tym są problemy.

Deloitte przeprowadziło audyt w 100 największych polskich spółkach. Na podstawie tej pracy eksperci firmy napisali tzw. Listy do Zarządu będące swoistym podsumowaniem ich pracy i skupiające się zazwyczaj na sprawach nie będących istotą ich badań. Po przeanalizowaniu tych listów utworzono zbiór największych bolączek polskich przedsiębiorstw.

Pierwsze miejsce zajmuje problem z księgowaniem usług konsultingowych i know-how. Są one niesłusznie zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, a do tego bardzo często nie gromadzi się dokumentacji potwierdzającej ich wykonanie. To może skutkować konfliktem z władzami skarbowymi.

Wysokie miejsce na liście mankamentów funkcjonowania polskich firm zajmuje zły obieg informacji. Nie chodzi tu nawet o zbyt sztywną, zhierarchizowaną strukturę, która blokuje swobodny przepływ wiadomości. Problemem jest to, iż pracownicy zazwyczaj skupiają się na podstawowych, mało wartościowych danych. Pracują w wielu działach i brak kompetencji oraz czasu nie pozwala im zapoznać się z najistotniejszymi i najbardziej pracochłonnymi raportami.

Równie pospolite jest działanie firm w niezgodzie z prawem podatkowym. Często nazywa się to „kreatywną księgowością”. Mimo niewinnej nazwy, może ona doprowadzić przedsiębiorstwo do poważnych problemów. Co interesujące nieprzestrzeganie prawa bardzo często wiąże się z jego nieznajomością. Coraz bardziej skomplikowane przepisy zmieniają się na tyle często, że polskie spółki nie nadążają za nimi.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.