W grupie siła? Nie zawsze

Kategoria: Newsy

25 paź 2010

W grupie siła? Nie zawszeTytułowe hasło idzie na przekór obiegowym opiniom. Przecież od lat wpaja się nam, że najlepszym procesem decyzyjnym i koncepcyjnym jest tzw. burza mózgów, czyli dyskusja grupy osób.

Najnowsze badania psychologów wykazują, iż nie jest to prawdą. W grupie dochodzi do wyeksponowania oczywistych treści, tych, które każdy zna i jest w stanie zrozumieć. Na dalszy plan schodzi wiedza ekspercka, unikatowa dla poszczególnych fachowców, zazwyczaj będąca kluczową w procesie decyzyjnym. W dyskusji premiowane jest przemawianie zrozumiałym językiem, wypowiadanie truizmów, które inni mogą podchwycić. To ślepy zaułek. Zabrnęło w niego wiele firm.

Ratunkiem może trafne zdiagnozowanie sytuacji. Zazwyczaj ciężkie do wykonania dla osoby z firmy. Warto więc zainwestować w zewnętrzny audyt – świeże, niezaangażowane spojrzenie ujawni nam słabości procesu decyzyjnego. Kolejnym etapem będzie przekonstruowanie naszego think-tanku, tak aby łączył w sobie osoby o maksymalnie zróżnicowanych poglądach oraz postawach. Druga rzecz to zadbanie o odpowiednią atmosferę. Dyskutujący nie mogą czuć się negowani, należy odrzucić gorset obowiązujących przekonań. Krępowanie czyjegoś myślenia jest niepowetowaną stratą dla firmy – zubaża nas o wiedzę i kreatywność osób, które się nie przebiją przez barierę konformizmu.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.