Nokia. Historia marki

Kategoria: Strategia produktów

31 sie 2010

NokiaKażdy, kto kiedykolwiek zastanawiał się nad wyborem telefonu komórkowego na pewno słyszał o marce Nokia. To światowy lider w dziedzinie produkcji telefonów komórkowych. Obecnie Nokia należy do pierwszej dziesiątki najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że na początku swojej działalności firma Nokia była związana z zupełnie inną branżą.

Kiedy w 1865 roku fiński inżynier Friedrik Idestam założył zakład przetwórstwa drewna, nie spodziewał się, że jego firma będzie miała wkład w powstanie koncernu o światowej sławie. W 1898 roku w innej części Finlandii powstały Fińskie zakłady gumowe, a niedługo potem została otwarta Fińska Fabryka Kabli. W 1967 roku te trzy firmy połączyły się tworząc Nokia Corporations, kolebkę współczesnej Nokii. Profil firmy zmienił się, gdy w 1981 roku w Skandynawii zaczęła funkcjonować pierwsza na świecie sieć telefonii komórkowej NMP (Nordic Mobile Phone). Firma Nokia produkowała dla niej wtedy telefony samochodowe.

Pierwszy przenośny telefon marki Nokia wyprodukowano w roku 1987. Kolejna istotna zmiana w profilu produkcji firmy zaszła w roku 1992, kiedy firma wprowadziła na rynek pierwszy mikrotelefon. Był to początek prawdziwej rewolucji telekomunikacyjnej. Nokia była pionierem w wielu dziedzinach: to ona rozpoczęła produkcję telefonów z grą Snake, czy takich, które funkcjonują w technologii WAP. Wobec tak imponujących osiągnięć, nikogo nie powinna dziwić wysoka pozycja na rynku, którą obecnie zajmuje Nokia. Uznaje się ją za najbardziej wartościową markę na rynku europejskim i szóstą pod względem wartości markę na rynku światowym. W 2005 roku w Nigerii Nokia sprzedała swój miliardowy telefon. W 2006 roku, co trzeci sprzedawany na świecie telefon komórkowy był wyprodukowany przez Nokię. W ofercie firmy znajdziemy bogaty wybór telefonów komórkowych, których wspólną cechą jest wysoka jakość i stosunkowo niska cena. Ponadto są to telefony proste w obsłudze i przyjazne użytkownikowi, co dla wielu klientów ma kluczowe znaczenie.

W asortymencie Nokii znajdziemy też nieco bardziej zaawansowane modele, stworzone z myślą o konkretnych użytkownikach. Nokia N-Gage to propozycja dla miłośników gier. To pierwszy telefon, który umożliwia grę w trybie multi-player. Pod nazwą Nokia Nseries powstała cała seria urządzeń multimedialnych, umożliwiających między innymi łączność z internetem i korzystanie z odtwarzaczy muzyki.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.