Najdroższe marki świata

Kategoria: Top 10

16 wrz 2010

Najdroższe marki świataJak co roku Interbrand przygotowała najświeższy ranking informujący o tym, które marki są najdroższe. Na liście najwięcej wartych są przede wszystkim firmy amerykańskie.Pierwsze miejsce należy już od lat, do niesłabnącej Coca-Coli.

Oto zestawienie czołówki firm i ich aktualna wartość:

1. Coca-Cola 70,5 mld USD

2. IBM 64,7 mld USD

3. Microsoft 60,8 mld USD

4. Google 43,6 mld USD

5. GE 42,8 mld USD

6. McDonald’s 33,6 mld USD

7. Intel 32,0 mld USD

8. Nokia 29,5 mld USD

9. Disney 28,7mld USD

10. HP 26,9 mld USD

Najlepsze postępy na rynku robi jednak Google, znajdująca się tuż za podium. Jej wartość podskoczyła o 36 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Goni ją firma Apple, która obecnie wyceniana jest na 21 mld USD i zajmuje 17 miejsce w rankingu. W tym roku jej wartość wzrosła najbardziej, bo aż o 37 proc. Branża rozwoju technologicznego wydaje się zatem najbardziej przyszłościowa.

Poważny spadek wartości (aż o 15 proc.) odniosła Nokia, mimo to wciąż ma ciepłe miejsce wśród najlepszej 10.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.