Luksus jest nam obcy

Kategoria: Newsy

28 paź 2010

Luksus jest nam obcySzkoła Główna Handlowa w Warszawie przeprowadziła wśród Polaków badanie na temat ich znajomości luksusowych marek. Warto zaznaczyć, że w ankiecie wzięły udział tylko te osoby, ktore uważają się za osoby zamożne. Nasza świadomość towarów z wyższej półki jest dużo niższa niż mieszkańców Zachodniej Europy.

Po części wynika to z faktu, że do 1989 roku mieliśmy w ogóle ograniczoną świadomość rynku. Kapitalizm ma więc u nas dopiero ok. 20 lat, zdecydowanie mniej niż w krajach Zachodu. Luksusowe marki mimo dużego postępu, jaki poczyniliśmy, wciąż kojarzą się nam z czymś niedoścignionym i znanym tylko z filmów.

Dodatkowo specjaliści zauważają zjawisko mylenia dobrych i popularnych marek z markami luksusowymi. Za luksus uchodzi u nas Adidas, Nivea czy Nike. W krajach bardziej rozwiniętych gospodarczo do takiego kanonu należą m.in. Burberry czy Armani i wszystkie marki wykreowane przez znanych i uznanych projektantów na świecie.

Mała znajomość ich produktów może wynikać także z faktu, że póki co w Polsce najwięksi projektanci nie otwierają swoich salonów. Zbyt towarów jest niewielki i nic na razie nie wskazuje na to, by popyt na towary z górnej półki nagle się zwiększył.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.